25 czerwca 2014 w Instytucie Kolejnictwa odbyła się II Międzynarodowa Konferencja
pt. „Nowoczesne Kierunki Ochrony Przeciwpożarowej Taboru Szynowego” objęta Honorowym Patronatem Urzędu Transportu Kolejowego.
Nowoczesne Kierunki Ochrony Przeciwpożarowej Taboru Szynowego
Nowoczesne Kierunki Ochrony Przeciwpożarowej Taboru Szynowego
Nowoczesne Kierunki Ochrony Przeciwpożarowej Taboru Szynowego
25 czerwca 2014 w Instytucie Kolejnictwa odbyła się II Międzynarodowa Konferencja pt. „Nowoczesne Kierunki Ochrony Przeciwpożarowej Taboru Szynowego” objęta Honorowym Patronatem Urzędu Transportu Kolejowego.
Wzięło w niej udział 130 delegatów z Polski, a także z Austrii, Czech, Francji, Holandii, Niemiec, Szwajcarii, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz Włoch. Wśród gości pojawili się przedstawiciele administracji państwowej, jednostek badawczych, operatorów, producentów taboru, producentów materiałów niemetalowych i elementów pojazdów oraz producentów systemów detekcji i gaszenia pożaru.
Konferencja wzbudziła duże zainteresowanie wśród europejskich ekspertów i specjalistów z dziedziny ochrony przeciwpożarowej, o czym świadczyło 11 referatów przedstawionych przez 12 prelegentów z różnych państw europejskich. Wydarzenie miało na celu przybliżenienowychkierunkówochrony przeciwpożarowej w transporcie szynowym i przedstawienie propozycji nowych rozwiązań. Umożliwiła ona uczestnikom zapoznanie się z aktualnymi wymaganiami i stanem legislacji europejskiej w obszarze ochrony przeciwpożarowej taboru szynowego, kierunkami europejskich prac badawczych, (w których Instytut Kolejnictwa również bierze udział) m.in. w zakresie normy europejskiej EN 45545. Przedstawiono również proponowane aktywne i pasywne środki zabezpieczeń oraz metody wykorzystania modelowania komputerowego do szacowania czasu bezpiecznej ewakuacji. Jest to tematykaszczególnie istotna dla transportu z uwagi na fakt, że dotyczy bezpieczeństwa pasażerów.