Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji skierowało do konsultacji projekt Rozporządzenia w sprawie Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej.
W rozporządzeniu opisano m.in. rozwiązania umożliwiające realizację ustawowych zadań nałożonych na Państwową Straż Pożarną, w szczególności ustawę o ochronie przeciwpożarowej. Opisano także sposób interakcji z innymi systemami, a w szczególności z Systemem Informatycznym Powiadamiania Ratunkowego.
Ustalono, że w przypadku awarii takiego systemu, zgłoszenia realizowane będą z wykorzystaniem łączności telefonicznej oraz radiowej. W rozporządzeniu uregulowano także kwestię przydzielania, zawieszania i uchylania uprawnień użytkownikom Państwowej Straży Pożarnej oraz jednostkom ochrony przeciwpożarowej.
Rozporządzenie ma wejść w życie 4 maja 2021 roku.
Źródło: www.strazacki.pl